Koostöökultuuri ja koostöise suhtlemise arendamine juhtimises

Koolitus juhtidele. Strateegilised juhtimisvalikud muutuvas ühiskonnas

Juhtimisuuringud kinnitavad, et juhid vajavad sageli lisaenergiat ning oskusi eelkõige teistega suheldes või teisi inimesi juhtides, aga ka selleks, et juhtida omaenese tundeid. Et olla selles edukas, tuleb mõista teise poole motivatsiooni, hirme, piiranguid, väärtushinnanguid, isiksuseomadusi ja vastavalt sellele valida ka suhtlemisviis ja lähenemine. Lisaks sellele tuleb teada üldisi seaduspärasusi – kuidas inimesed reageerivad kriitilistes olukordades ja mida nad vestluspartnerilt ootavad. Samuti tuleb osata märgata iseenese reaktsioone ja neid suunata nii, et negatiivsed emotsioonid või eelarvamused ei pääseks segama. 

Koolituselt saavad osalejad:

  • teadmised juhi rollist grupiprotsesside mõjutajana;
  • teadmised koostööle suunatud teadliku juhtimise põhimõtetest ja printsiipidest;
  • näpunäited, kuidas leida üles inimestes ja meeskondades peituv tegelik potentsiaal ning juurutada tulemuslikku organisatsioonikultuuri;
  • juhiseid, mille abil vältida suhtlemisvigu ja ületada keerulisi olukordi;
  • ülevaate enesekehtestamise ja tagasiside andmise meetoditest;
  • näpunäiteid, kuidas enese negatiivsete emotsioonidega hakkama saada.

Koolituse sisukirjeldus

Koolitus keskendub teadlikumale juhtimisele ning tulemusliku koostöise organisatsioonikultuuri arendamisele, kuid käsitleb ka juhi rolli grupiprotsesside mõjutajana, strateegilise juhina ning eeskujuna. See koolitus on kasulik juhtidele, kel tuleb oma töös saavutada koostöövalmidus ning juhtida iseenese emotsioone erinevates suhtlemisolukordades. Need on universaalsed oskused, mida läheb meie aina keerukamas maailmas aina rohkem vaja, nii alluvate, kolleegide, koostööpartnerite kui ka klientidega suheldes.

Kuidas tõsta oma pingetaluvust ja hallata tekkivaid suhtlemiskeerukusi muutusterohkes keskkonnas? Miks inimesed põrkavad nii sageli negatiivsete tunnete otsa ning pahatihti jäävad sinna kinni? Ärevus, pinge, viha, solvumised – kõik see tuleb meile nii töises kui ka eraelus ju nii tuttav ette, ning kõik see röövib halastamatult meie aega ja energiat. Kas saaks ka teisiti? Kuidas mitte lasta end häirida teiste inimeste meeleoludest või tegevustest? Kuidas omaenese või oma tiimi töösse installeerida indu ja positiivseid kogemusi, suunata tasakaalu ja rahu enda ja teiste inimeste seisunditesse? Elina Siilbeki koolitus aitab vastuseid leida just neile ja teistele juhi jaoks olulistele küsimustele.

Koolitusprogrammi käigus puudutatakse olulisi teemasid töistes ja isiklikes suhetes, õpetatakse koostöise suhtlemise oskusi, enese paremat juhtimist ja efektiivsemat energiakasutust, oskusi hoida end tasakaaluka ja rahulikuna igasugustes elusituatsioonides. Teoreetilise koolituse kõrval on siin oluline rõhuasetus praktiliste, tegelikust elust tulenevate kogemuste vahetamisel ja analüüsil. Programmi käigus jagatakse osalejatele uudseid teoreetilisi lähenemisi ja parimaid praktikaid, suurendamaks nende teadmisi, arendamaks nende oskuseid ja kujundamaks nende hoiakuid, kasutatakse ära grupisisest koostööpotentsiaali ning ergutatakse koostööle osalejate vahel.

Koolitusel käsitletavad teemad

Juhi strateegilised valikud muutuvas maailmas

  • Juhi roll märkaja, eeskuju ja suhtlemiskultuuri loojana. Mida tähendab väljend „juhi vari on pikk“? 
  • Kuidas tekib “meie” tunne meeskonnas ja mis selle tekkimist võib takistada? Kuidas tekitada meeskonnas meie-tunne? Meie-teie probleem.Mis see tekib ja mida juht saab selle vältimiseks teha?
  • Usalduse teema juhtimises. Millal töötajad juhti usaldavad ja kuidas seda saavutada? Kuidas saavutada respekti? Kuidas väljendada oma respekti töötajatele?
  • Miks uuendused kohtavad vastasseisu? Kuidas me tavaliselt muutustele reageerime? Mis teeb meie jaoks muutused raskeks?
  • Turvatunde tekitamine.  Kuidas hakkama saada inimeste umbusu ja vastupanuga? Kuidas tekitada vastuvõtlikkust muudatustele ja turvatunnet töötajates?
  • Rahulolu ja rahulolematus töösuhetes. Kuidas märgata inimeste vajadusi ja kuidas neist rääkida?

Koostöise suhtlemiskultuuri loomine ja hoidmine

  • Koostöös ettetulevad peamised takistused. Mittemõistmise psühholoogiline taust.
  • Kommunikatsioonihäired meeskonnas – miks teatud arusaamatused meeskonnas juhtuvad ning kuidas neid ära hoida? Mis on tavalisim ja põhiline probleem? Õppefilm + paarisharjutus.
  • Mis on triangulatsioon ja kuidas selle tekkimist meeskonnas vältida?
  • Suhtlemisvead. Levinud (kuid ebaefektiivsed) viisid rahulolematuse väljendamiseks.
  • Kuidas teha vahet kogemuse kirjeldamise ja hinnangulisuse vahel ja kuidas vältida hinnangulisust? Kuidas kirjeldada oma nägemust olukorrast teiste jaoks arusaadaval, mitteründaval ja läbipaistval viisil?
  • Tulemuslik tagasiside andmine. Kuidas öelda keerulisi või negatiivseid sõnumeid kolleegile? Kuidas anda negatiivset tagasisidet nii, et teine inimene ei solvuks ning tagasiside oleks võimalikult hinnanguvaba? Ühe tehnika tutvustamine ning läbiproovimine. 
  • Selge eneseväljendus. Mina-keele kasutamine – võitluse ja vaidluste vältimiseks ja selgeks eneseväljenduseks. Harjutus. 
  • Emotsioonid. Kas ja kuidas saab maandada nii enda kui teise poole emotsioone pingelises situatsioonis? Kuidas maandada vestluspartneri pinget või agressiivsust? Mis on esimene võte, mida äreva või ärritunud inimesega kasutada? Mida ei tohiks teha, kui inimesed on ärritunud või kaitseseisundis? Õppefilm ja ühe tehnika läbiproovimine. 
  • Positiivse õhkkonna loomine meeskonnas. Kuidas saab juht mõjutada õhkkonda meeskonnas ja vältida kurtmiskultuuri? Kuidas suunata oma tähelepanu fookust negatiivsest positiivsele? Soovitused. Õppefilm + arutelu.

Enesejuhtimine

  • Juhi eneseareng. Negatiivsete tunnete ja stressiga toimetulek. Pingetaluvus ja keskendumisvõime juhtimisel. Kuidas mul nendega hetkel on ja kuidas neid arendada? 
  • Mida tasuks eelkõige endas arendada? Millised oskused väärivad harjutamist?
  • Enesejuhtimine, tänapäevased seisukohad ja võimalused. Enesejuhtimine keerulistes olukordades – mida teha, et ise igas olukorras rahulikuks jääda? Millised on minu võimalused oma seisundi või meeleolu juhtimisel? Mida teadus selle kohta on avastanud ja mida saab praktikas kasutada? Milliste konkreetsete tehnikate ja võtetega saab kontrollida enda reaktsiooni ja hõivatust olukorrast? 
  • Negatiivsete emotsioonidega toimetulek nii pingelises olukorras sees olles kui pärast seda. Kuidas võtta omaenese emotsioonid konfliktsituatsioonis kiiresti kontrolli alla? Kas on päriselt võimalik saavutada olukord, kus ma enam kunagi ei vihasta, pole ärev, ei solvu? Negatiivsete tunnete ohjamine taju ja tähelepanu fookuse muutmise kaudu.
  • Enesejuhtimise psühholoogia parimad praktikad. Teadusuuringute tulemused ja praktiline kasu aju-uuringutest. Kuidas enesejuhtimise võtete valdamine aitab meil edukam olla töistes suhetes või eraelus? Millal ja kuidas neid oskusi harjutada saab? Enesejuhtimise põhiskeem.
  • Kuidas mõelda muutuste ajal ning kuidas elu poolt ette seatud erinevatest takistustest või madalseisudest välja tulla? Mida tähendab ärevate mõtete lõpuni mõtlemine ja kuidas seda teha? Soovitusi enesejuhtimise tehnikate rakendamisest muutusterohkes olukorras.

Ajakava

Ajakava: Koolituspäev on planeeritud 8 akadeemilist tundi (8×45 min), iga 2 akadeemilise tunni järel (st 1,5 tunni järel) on kohvipaus või lõunapaus. Tellija soovil on võimalikud ka teistsugused ajakava variandid. 

Ajakava näidis:

  • 9:45 – 10:00 Saabumine ja hommikukohv
  • 10:00 – 11:30 Koolitus
  • 11:30 – 11:45 Kohvipaus
  • 11:45 – 13:15 Koolitus
  • 13:15 – 14:15 Lõuna
  • 14:15 – 15:45 Koolitus
  • 15:45 – 16:00 Kohvipaus
  • 16:00 – 17:00 Koolitus

Koolituse hind sõltub osalejate arvust, koolituse toimumise kohast ja kestusest. Küsi pakkumist elina.siilbek@gmail.com või (+372) 509 9885

Scroll to Top